Sudut Khidmat Pengisian Jawatan Kosong

Sila Klik di link berikut untuk kemaskini Jawatan Kosong yang perlu diisi di Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP)

http://www.mppp.gov.my/web/guest/jawatan_kosong

Portal ADUAN RASMI Kerajaan Negeri Pulau Pinang (ePintas)

Sila layari di link berikut untuk Sebarang Aduan mengenai perkhidmatan di negeri Pulau Pinang . Klik di [SINI]


Media Terkini Pakatan Rakyat [klik pada logo untuk terus ke laman web]


Saya mengenali Anwar Ibrahim sejak 25 tahun yang lalu. Ketika itu Anwar adalah presiden Abim.

Apabila Anwar menyertai kerajaan, hubungan kami masih akrab. Setelah Anwar difitnah dan dipenjarakan, saya sering mendoakan agar beliau tabah dan tidak mengalah. Sekarang beliau adalah harapan kepada rakyat yang mencintai keadilan dan kemanan sejagat.

Saya minta tuan-tuan dan puan-puan agar bersama-sama Anwar Ibrahim untuk mengangkat martabat kemanusian yang meletakkan keadilan dan prinsip Islam sebagai asas perjuangan.”

- Prof. Dr. Yusuf Al-Qaradawi , 19 Disember 2009


Kami Arus Perjuangan ~ lagu rasmi KeADILan

Memori Reformasi ~ blogger SharpShooter..

selamatkan malaysia...

Tahniah MaT MonGGoL... 1ApCo

Tahniah MaT MonGGoL... 1ApCo

keADILan Untuk Semua...

keADILan Untuk Semua...

Dec 28, 2009

Shahidan Kassim Bakal Mufti Perlis..???



Konvensyen Sunnah Kali ke 5 anjuran Institut Al Qayyim yang diadakan di Mengkuang, Bukit Mertajam turut dihadiri oleh bekas Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim dengan berjubah putih yang membuktikan bahawa beliau sememangnya menyokong perjuangan yang dibawa oleh bekas Mufti Perlis, Dr.Asri Zainul Abidin dalam isu fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Shahidan yang ditemui selepas konvensyen tersebut berkata Konvensyen Sunnah ini amat penting diadakan dari masa ke semasa.

"Apa yang saya lihat ialah komitmen yang ditunjukkan oleh NGO yang menganjurkan konvensyen ini tanpa adanya bantuan daripada pihak kerajaan maupun pihak berkuasa agama tetapi berjaya untuk menjana minda dan memberi pendedahan secara ilmiah kepada masyarakat betapa pentingnya fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah ini menjadi teras ikutan dan panduan dalam amalan kehidupan seharian terutamanya dalam konteks masyarakat negara ini.

"Semasa saya menjadi MB dahulu pernah perkara ini diutarakan supaya Konvensyen Sunnah ini diadakan kerap dalam masa setahun.Kita mempunyai begitu ramai para ilmuan dan cendekiawan dalam bidang agama termasuklah mereka yang mendapat pendidikan daripada Timur Tengah,Ini semua dapat kita garapkan supaya ia dapat memberi manfaat yang besar kepada masyarakat,agama dan negara.Islam tanpa pembaharuan akan terdedah kepada perkara bidaah yang akan merosakkan agama."

Menyentuh mengenai dakwaan beberapa imam masjid di negeri Perlis yang dikatakan meletakkan jawatan kerana berlakunya percanggahan dalam fahaman mazhab beliau berkata imam yang meletakkan jawatan dalam negeri Perlis ada pelbagai sebab dan alasan yang tersendiri.

"Jika ada imam-imam yang enggan menurut fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah dan mereka ingin mengikut fahaman yang bertentangan sudah pasti mereka mesti berhenti daripada memegang jawatan tersebut.Sekiranya saya menjadi pemerintah sekali pun saya tidak akan mengambil imam yang bertentangan dengan fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah ini untuk berada dibawah pentadbiran saya maupun dimana-mana sahaja.

"Imam yang telah menggunakan media sebagai tempat mereka mengeluarkan pandangan adalah orang yang tidak layak untuk menjadi imam.Mereka ini juga telah cuba untuk mengubah apa yang telah lama dipraktikkan di negeri Perlis dan di masjid-masjid berkenaan yang sememangnya mengamalkan fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Negeri Perlis adalah sebuah negeri yang terbuka untuk memberi pandangan dan pendapat sekiranya berlakunya percanggahan mengenai apa jua isu yang membabitkan fahaman mazhab dan agama.

sumber : SIASAH

--
Lawatilah blog kami & rakan-rakan bloggers Pakatan Rakyat di.. :-

http://keadilanbayanbaru.blogspot.com/

http://amkbayanbaru.blogspot.com/

http://unit-ehsan-penang.blogspot.com/

http://n37batumaung.blogspot.com/

http://kerissilau.blogspot.com/

http://n12adunpenanti.blogspot.com/


" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!! "

No comments:

Related Posts with Thumbnails