Sudut Khidmat Pengisian Jawatan Kosong

Sila Klik di link berikut untuk kemaskini Jawatan Kosong yang perlu diisi di Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP)

http://www.mppp.gov.my/web/guest/jawatan_kosong

Portal ADUAN RASMI Kerajaan Negeri Pulau Pinang (ePintas)

Sila layari di link berikut untuk Sebarang Aduan mengenai perkhidmatan di negeri Pulau Pinang . Klik di [SINI]


Media Terkini Pakatan Rakyat [klik pada logo untuk terus ke laman web]


Saya mengenali Anwar Ibrahim sejak 25 tahun yang lalu. Ketika itu Anwar adalah presiden Abim.

Apabila Anwar menyertai kerajaan, hubungan kami masih akrab. Setelah Anwar difitnah dan dipenjarakan, saya sering mendoakan agar beliau tabah dan tidak mengalah. Sekarang beliau adalah harapan kepada rakyat yang mencintai keadilan dan kemanan sejagat.

Saya minta tuan-tuan dan puan-puan agar bersama-sama Anwar Ibrahim untuk mengangkat martabat kemanusian yang meletakkan keadilan dan prinsip Islam sebagai asas perjuangan.”

- Prof. Dr. Yusuf Al-Qaradawi , 19 Disember 2009


Kami Arus Perjuangan ~ lagu rasmi KeADILan

Memori Reformasi ~ blogger SharpShooter..

selamatkan malaysia...

Tahniah MaT MonGGoL... 1ApCo

Tahniah MaT MonGGoL... 1ApCo

keADILan Untuk Semua...

keADILan Untuk Semua...

Dec 17, 2009

Ammak...!!! 'Kaudunya' UBN...Adoiyaii..


Selvaraju Sadasivam, antara 'pemimpin' penduduk setempat menyatakan inilah kali pertama penduduk ditunaikan janji oleh orang politik. Beliau mengatakan beliau sendiri sudah tidak percaya orang politik kerana sememangnya penduduk taman sudah banyak kali dijanjikan macam - macam oleh orang politik tetapi semua tipu. Orang politik selama ini hanya masuk kawasan dan ambil gambar tetapi semuanya tipu..... Akhirnya beliau menjadi ahli KEADILAN petang itu kerana kepercayaan yang tinggi dengan KEADILAN

"Kami sudah minta 'hentian bas' , lampu jalan......dari sejak Ghani Hasan (Adik Mohamad Hassan) jadi ADUN Rantau.... waktu pilihanraya 2004 Bn masuk kawasan ini janji macam macam.... kami undi Bn sebab percaya... Maka ADUN Rantau, Mohamad pun jadi MB... tetapi semua tipu sama macam adiknya juga... 2008 penduduk pecah dua separuh undi Bn separuh Undi KEADILAN... kali ini PRU akan datang saya rasa satu undi pun Bn susah dapat !! " Batumalai, Pengerusi Kuil Munaeswara Alayam, Kuala Sawah, Rantau

Sudah setahun rasanya Pusat Khidmat Rakyat KEADILAN Rembau mendapat aduan dari penduduk Taman Bunga Raya, Rantau (DUN Menteri Besar N.Sembilan) mengenai beberapa perkara seperti memohon lampu jalan dan hentian bas.

Kawasan taman yang di diami agak sedikit 'terkedalam' menyebabkan keadaan juga agak tidak selamat. Ini ditambah dengan langsung tidak ada lampu jalan akan menjadi undangan secara tidak langsung kegiatan jenayah. Sudah beberapa kali ragut dan gangguan seksual berlaku terhadap warga taman tersebut yang pulang bekerja waktu malam.

Hentian bas di hadapan taman tersebut menjadi satu - satunya tempat di mana anak sekolah dan pekerja kilang menunggu bas. Mereka keluar subuh untuk tunggu bas, bayangkan jika hari hujan subuh itu mereka pasti basah dan berada di sekolah dalam keadaan tidak selesa.

Sudah beberapa kali sebelum berjumpa dengan KEADILAN masalah tersebut di adukan kepada wakil kepada MB malah kepada MB sendiri malangnya ada satu ketika penduduk yang dimarahi kerana kononya meminta dengan melampau.

Sejak mendapat aduan dari penduduk KEADILAN telah menghantar beberapa surat kepada beberapa agensi terbabit. Malah wakil KEADILAN juga telah hadir mendesak lampu jalan dan hentian bas dibina.

Alhamdunillah dua bulan lepas 2 lampu jalan telah dipasang. Walaupun melalui maklumat yang diperolehi 3 lampu harus dipasang dan sudah mendapat kelulusan namun hanya dua 'dibenarkan oleh tangan ghaib' kerana kononya kerana tak boleh pasang kesemua 3 yang diluluskan kerana ia permintaan 'pembangkang'...

Namun mengenai hentian bas, che'GuBard sendiri sudah sekali meninjau bagaimana anak sekolah terpaksa menunggu bas dalam keadaan hujan. Tidak tahan melihat perkara tersebut, maka KEADILAN Rembau telah mengusahakan pembinaan 'Bus Stop Rakyat' yang dibina secara gotong royong.

Perbelanjaan berjumlah RM 815.00 di keluarkan dan RM 190 dari perbelanjaan tersebut adalah kutipan dari semua penduduk terbabit untuk menunjukkan rasa kerjasama.

Ketika majlis ringkas penyerahan 'Bus Stop Rakyat' jam 5 petang,9 Disember 2009 dilihat wakil dari Bn...berlegar - legar ambil gambar dan maklumat..... apalah 'kaudunya' hati kamu ini orang Bn .... ?

Kami anak muda yang menerajui KEADILAN Rembau tak ada peruntukan ratus juta wang rakyat dari peruntukan DUN atau Parlimen atau memiliki saham besar tetapi kami janji akan terus berjuang melawan demi rakyat !!!


* - editor dan kawan-kawan seperjuangan di sektor perkilangan dulu pernah guna perkataan 'kaudu' ni yang jika tak silap bermaksud 'dedak ayam'... memang patut dan padan digunakan khas untuk geng UBN...ameno-bn...

3 comments:

Amuraria said...

SALAM CIKGU BARD
KAUDU KERAP DIGUNA DI PENANG SEBAGAI BUSUK PERUT,BUSUK HATI,KHIANAT,DENGKI,PEKUNG,IRIHATI PERINGKAT TERTINGGI ! MEMANG KENALAH umNO/BN DARI JENIS KAUDU DAN LAGI SATU DI PENANG DEPA PANGGIL JUGA 'KAMJAT' ADIK BERADIK YAKPUR KAMSUR & TURRR :)

yanmaneee said...

lebron shoes
balenciaga shoes
air max 95
canada goose jacket
supreme outlet
michael kors outlet
nike air max 97
supreme clothing
balenciaga triple s
michael kors handbags

Unknown said...

Continue Reading replica designer bags wholesale more tips here replica bags go now replica ysl handbags

Related Posts with Thumbnails