Sudut Khidmat Pengisian Jawatan Kosong

Sila Klik di link berikut untuk kemaskini Jawatan Kosong yang perlu diisi di Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP)

http://www.mppp.gov.my/web/guest/jawatan_kosong

Portal ADUAN RASMI Kerajaan Negeri Pulau Pinang (ePintas)

Sila layari di link berikut untuk Sebarang Aduan mengenai perkhidmatan di negeri Pulau Pinang . Klik di [SINI]


Media Terkini Pakatan Rakyat [klik pada logo untuk terus ke laman web]


Saya mengenali Anwar Ibrahim sejak 25 tahun yang lalu. Ketika itu Anwar adalah presiden Abim.

Apabila Anwar menyertai kerajaan, hubungan kami masih akrab. Setelah Anwar difitnah dan dipenjarakan, saya sering mendoakan agar beliau tabah dan tidak mengalah. Sekarang beliau adalah harapan kepada rakyat yang mencintai keadilan dan kemanan sejagat.

Saya minta tuan-tuan dan puan-puan agar bersama-sama Anwar Ibrahim untuk mengangkat martabat kemanusian yang meletakkan keadilan dan prinsip Islam sebagai asas perjuangan.”

- Prof. Dr. Yusuf Al-Qaradawi , 19 Disember 2009


Kami Arus Perjuangan ~ lagu rasmi KeADILan

Memori Reformasi ~ blogger SharpShooter..

selamatkan malaysia...

Tahniah MaT MonGGoL... 1ApCo

Tahniah MaT MonGGoL... 1ApCo

keADILan Untuk Semua...

keADILan Untuk Semua...

Apr 21, 2009

Kenyataan Media Timbalan Presiden, Dr Syed Husin Ali Berkenaan Pilihan Raya Kecil Penanti ~ malaysiakini

Kenyataan Media
20 April 2009


KEDUDUKAN FAIRUS DAN PILIHAN RAYA KECIL PENANTI

Bekas TKM 1 Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairuddin dengan rasminya telah melepaskan kerusinya sebagai ADUN Penanti. Keputusan ini dibuat olehnya sendiri.

Beliau membuat keputusan ini pada awal pagi 16hb April berikutan perbincangannya dengan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (keADILan), Datuk Seri Anwar Ibrahim, iaitu selepas tamat mesyuarat Biro Politik sebelum tengah malam 15hb April.

Speaker DUN Pulau Pinang telahpun menyerahkan surat Fairus kepada pihak SPR. Kami berharap SPR akan bertindak secara profesional mengikut undang-undang dan tidak terpengaruh oleh sikap sesetengah pihak berkuasa yang seolah-olah cuba hendak mengelak pilihan raya kecil dari diadakan.

Umno berhak untuk tidak meletakkan calonnya dalam pilihan raya kecil Penanti yang sepatutnya diadakan tidak lama lagi. Mungkin Perdana Menteri dan Umno bimbang kalah dan lebih bimbang lagi jikalau kalah dengan perbezaan undi lebih besar. Kami mengalu-alukan sekiranya Umno memutuskan tidak akan bertanding.

Pucuk pimpinannya boleh memberikan sebarang alasan yang disukainya untuk tidak menyertai pilihan raya kecil ini. Tetapi, kenapa soal pembaziran baru sekarang ditimbulkan, pada hal kerajaan Umno-Bn tidak habis-habis membazirkan wang rakyat? Mengapa soal main politik ditimbulkan sekarang pada hal pemimpin-pemimpin Umno-Bn tidak sudah-sudah bermain politik melalui media yang mereka kuasai?

Akhir sekali, bagi pihak KeADILan saya meminta YAB Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng supaya tidak melanjutkan lagi perbincangan melalui media tentang kes Fairus ini. Ia hanya menguntungkan pihak lawan PAKATAN RAKYAT. Hari ini Anwar dan Lim telah sempat berbual dan saya percaya semua kekeliruan telah mereka selesaikan.

Marilah semua parti, pemimpin dan ahli dalam PAKATAN bersatu untuk memastikan kemenangan besar dalam pilihanraya kecil Penanti jika diadakan.


Dr Syed Husin Ali
Timbalan Presiden
Parti Keadilan Rakyat.



--
For more information, kindly visit KEADILAN trilingual website: Malay: http://www.keadilanrakyat.org/, http://www.suarakeadilan.com/, English: http://en.keadilanrakyat.org/ , & Chinese: http://zh.keadilanrakyat.org/; Advisor Anwar Ibrahim's blog: http://www.anwaribrahimblog.com/ ; Info Chief, Tian Chua's blog: http://www.tianchua.net/; and latest political news and video clip: http://mediarakyat.net/. If you find them worth reading, do help us promote them to your friends.



--
Biro Penerangan
Angkatan Muda
Parti Keadilan Rakyat
Laman Web: http://angkatanmuda.org/
Emel: penerangan@angkatanmuda.org
Laman Web Ketua AMK: http://shamsuliskandar.com/



--
Lawatilah blog kami & rakan-rakan bloggers pro-reformasi di..

http://keadilanbayanbaru.blogspot.com/

http://amkbayanbaru.blogspot.com/

http://bloghijat.blogspot.com/

http://unit-ehsan-penang.blogspot.com/

http://zulmamakpng.blogspot.com/

http://kerani-opis.blogspot.com/

http://malaysiabiz-aloha.blogspot.com/

http://007malaya.blogspot.com/

http://chetokun.blogspot.com/

http://paksuper.blogspot.com/


" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!! "

No comments:

Related Posts with Thumbnails