Sudut Khidmat Pengisian Jawatan Kosong

Sila Klik di link berikut untuk kemaskini Jawatan Kosong yang perlu diisi di Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP)

http://www.mppp.gov.my/web/guest/jawatan_kosong

Portal ADUAN RASMI Kerajaan Negeri Pulau Pinang (ePintas)

Sila layari di link berikut untuk Sebarang Aduan mengenai perkhidmatan di negeri Pulau Pinang . Klik di [SINI]


Media Terkini Pakatan Rakyat [klik pada logo untuk terus ke laman web]


Saya mengenali Anwar Ibrahim sejak 25 tahun yang lalu. Ketika itu Anwar adalah presiden Abim.

Apabila Anwar menyertai kerajaan, hubungan kami masih akrab. Setelah Anwar difitnah dan dipenjarakan, saya sering mendoakan agar beliau tabah dan tidak mengalah. Sekarang beliau adalah harapan kepada rakyat yang mencintai keadilan dan kemanan sejagat.

Saya minta tuan-tuan dan puan-puan agar bersama-sama Anwar Ibrahim untuk mengangkat martabat kemanusian yang meletakkan keadilan dan prinsip Islam sebagai asas perjuangan.”

- Prof. Dr. Yusuf Al-Qaradawi , 19 Disember 2009


Kami Arus Perjuangan ~ lagu rasmi KeADILan

Memori Reformasi ~ blogger SharpShooter..

selamatkan malaysia...

Tahniah MaT MonGGoL... 1ApCo

Tahniah MaT MonGGoL... 1ApCo

keADILan Untuk Semua...

keADILan Untuk Semua...

Mar 19, 2010

Beribu OKU, Berjuta Rakyat...

Catatan ini orangkasai catatkan sebagai respon kepada berita yang disiarkan di beberapa akhbar hari ini tentang OKU hadiahkan kek hitam kepada Guan Eng. OKU yang dimaksudkan ialah Fauziah Abdul Kadir, 48 dari Permatang Janggus, Permatang Pauh. Beliau telah menyerahkan kek hitam yang tertulis, 2 tahun gelap di bawah pakatan. Beliau menjelaskan bahawa hadiah yang disampaikan bukan ingin menunjukkan perasaan amarah, jauh sekali melakukan perkara yang tidak baik namun terkilan sangat dengan pentadbiran Kerajaan Negeri dan wakil rakyat.
Beliau juga memaklumkan bahawa, beliau menerima bantuan bulanan sebanyak RM550, RM300 daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat dan RM250 lagi daripada Pusat Urus Zakat. Sekarang beliau tinggal menumpang di rumah keluarga angkat di Permatang Tengah, Permatang Pauh. Dan Fauziah juga masih giat meminta sedekah di sekitar Rope Walk, Georgetown.

orangkasai nampak Fauziah ini diperalatkan oleh pihak-pihak tertentu untuk menyampaikan kek hitam tersebut, supaya pentadbiran kerajaan negeri yang ada akan dipandang serong oleh rakyat jelata yang lain. orangkasai nak ingatkan Fauziah, bersyukurlah dengan pendapatan percuma RM550 sebulan. Ini bermakna Fauziah boleh berbelanja hampir RM20 sehari. Ingat masih ada beribu-ribu lagi OKU di Pulau Pinang yang nasib mereka mungkin lebih malang dari anda. Kerajaan Pulau Pinang bukan untuk kebajikan seorang OKU sahaja, malah ada beribu-ribu OKU lagi, berjuta-juta rakyat Pulau pinang yang perlu diberikan perhatian. Jangan nak mengada-ngada, menggunakan status OKU untuk meraih simpati.

Dengan apa yang telah dilakukan ini, orangkasai harap jangan ada lagi individu yang akan menghulurkan sedekah padanya jika dia masih berkeliaran meminta sedekah. Katakan padanya belanjalah RM550 tersebut dengan berhemah. Jangan nak kelentong konon sewa rumah RM300 sebulan, takkan tinggal dengan keluarga angkat pun kena bayar sewa rumah juga.

**** sekiranya Fauziah diperalat oleh pihak-pihak tertentu, orangkasai halakan rasa kesal ini kepada pihak tersebut. jangan bermain politik murahan sampai begitu sekali, melibatkan OKU yang tidak tahu hujung pangkal***


- Sungai Kasai


" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!! "

No comments:

Related Posts with Thumbnails