Sudut Khidmat Pengisian Jawatan Kosong

Sila Klik di link berikut untuk kemaskini Jawatan Kosong yang perlu diisi di Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP)

http://www.mppp.gov.my/web/guest/jawatan_kosong

Portal ADUAN RASMI Kerajaan Negeri Pulau Pinang (ePintas)

Sila layari di link berikut untuk Sebarang Aduan mengenai perkhidmatan di negeri Pulau Pinang . Klik di [SINI]


Media Terkini Pakatan Rakyat [klik pada logo untuk terus ke laman web]


Saya mengenali Anwar Ibrahim sejak 25 tahun yang lalu. Ketika itu Anwar adalah presiden Abim.

Apabila Anwar menyertai kerajaan, hubungan kami masih akrab. Setelah Anwar difitnah dan dipenjarakan, saya sering mendoakan agar beliau tabah dan tidak mengalah. Sekarang beliau adalah harapan kepada rakyat yang mencintai keadilan dan kemanan sejagat.

Saya minta tuan-tuan dan puan-puan agar bersama-sama Anwar Ibrahim untuk mengangkat martabat kemanusian yang meletakkan keadilan dan prinsip Islam sebagai asas perjuangan.”

- Prof. Dr. Yusuf Al-Qaradawi , 19 Disember 2009


Kami Arus Perjuangan ~ lagu rasmi KeADILan

Memori Reformasi ~ blogger SharpShooter..

selamatkan malaysia...

Tahniah MaT MonGGoL... 1ApCo

Tahniah MaT MonGGoL... 1ApCo

keADILan Untuk Semua...

keADILan Untuk Semua...

May 24, 2010

Banjir Kilat Di Teluk Bahang, Guan Eng Bidas Azhar

PULAU PINANG, 23 MEI: Ketua Menteri, Lim Guan Eng menganggap Pengerusi Lembaga Pembangunan Wilayah Pulau Pinang (Perda) Datuk Azhar Ibrahim tidak mengenang budi kerana menyalahkan kerajaan negeri apabila berlaku banjir kilat di kawasan projek perumahan di Kuala Sungai Pinang, Teluk Bahang, di sini.

Lim berkata kerajaan negeri selama ini terlalu banyak membantu mempermudahkan pelaksanaan projek pembangunan oleh Perda di negeri itu.

"Mulai hari ini kita akan tegas. Sebelum ini kita nak bantu Perda. Mereka buat projek semua boleh. Tapi sekarang, bila jadi banjir kilat dia (Azhar) salahkan kita pula," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Hari Hepatitis Pulau Pinang di sini hari ini.

Semalam, Azhar membidas tindakan Lim yang mengeluarkan arahan pemberhentian kerja projek berkenaan dan Azhar juga menyangkal dakwaan Ketua Menteri bahawa banjir kilat itu disebabkan oleh masalah perparitan.

Azhar dilaporkan berkata Perda tidak akan membesarkan longkang seperti yang diarahkan oleh Lim dan lembaga itu akan mengikut pelan asal projek yang diluluskan oleh Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS).

Lim berkata kerajaan negeri akan menyiasat mengenai kelulusan pelan projek berkenaan.

"Sekiranya betul (pelan projek itu diluluskan sebegitu) kemungkinan ia diluluskan ialah kerana saya telah meminta pihak kerajaan negeri bekerjasama dengan agensi pusat.

"Mungkin kerana kita terlalu bekerjasama (dengan agensi pusat) sehingga membawa padah," katanya.

Beliau berkata isu membesarkan longkang itu tidak sepatutnya timbul kerana kontraktor yang dilantik oleh Perda untuk melaksanakan projek itu telah bersetuju untuk berbuat demikian.

"Mengikut laporan MPPP, punca banjir kilat berlaku di kawasan itu ialah masalah perparitan," katanya.

Projek perumahan yang sedang dibangunkan oleh Perda itu melibatkan 216 unit rumah kos rendah dengan harga RM38,000 setiap unit. ~ (Bernama)


--
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!! "

No comments:

Related Posts with Thumbnails