Sudut Khidmat Pengisian Jawatan Kosong

Sila Klik di link berikut untuk kemaskini Jawatan Kosong yang perlu diisi di Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP)

http://www.mppp.gov.my/web/guest/jawatan_kosong

Portal ADUAN RASMI Kerajaan Negeri Pulau Pinang (ePintas)

Sila layari di link berikut untuk Sebarang Aduan mengenai perkhidmatan di negeri Pulau Pinang . Klik di [SINI]


Media Terkini Pakatan Rakyat [klik pada logo untuk terus ke laman web]


Saya mengenali Anwar Ibrahim sejak 25 tahun yang lalu. Ketika itu Anwar adalah presiden Abim.

Apabila Anwar menyertai kerajaan, hubungan kami masih akrab. Setelah Anwar difitnah dan dipenjarakan, saya sering mendoakan agar beliau tabah dan tidak mengalah. Sekarang beliau adalah harapan kepada rakyat yang mencintai keadilan dan kemanan sejagat.

Saya minta tuan-tuan dan puan-puan agar bersama-sama Anwar Ibrahim untuk mengangkat martabat kemanusian yang meletakkan keadilan dan prinsip Islam sebagai asas perjuangan.”

- Prof. Dr. Yusuf Al-Qaradawi , 19 Disember 2009


Kami Arus Perjuangan ~ lagu rasmi KeADILan

Memori Reformasi ~ blogger SharpShooter..

selamatkan malaysia...

Tahniah MaT MonGGoL... 1ApCo

Tahniah MaT MonGGoL... 1ApCo

keADILan Untuk Semua...

keADILan Untuk Semua...

Feb 13, 2010

Kenyataan Media Angkatan Muda KeADILan Cabang Bayan Baru

sidang media Cabang Bayan Baru pada malam 12hb Februari 2010 bertempat di Bilik Bukit Bendera, Hotel Seri Malaysia, Bayan Baru.

barisan pimpinan Cabang Bayan Baru tetap berdir teguh walaupun mantan Ketua Cabang lepaskan semua jawatan serta keluar dari parti..

dari kiri ~ Kak Pah (Latifah, pemangku Ketua Wanita Cabang B.Baru), YB Sim, YB Malik Kassim, Naib Ketua, Pemangku Ketua, Naib Ketua, Sdr. Cheah Kah Peng, Sdr. Idriss Setiausaha Cabang (terlindung, tunduk), PA YB Sim, Victor & Sdr. Azrizal Ketua AMK Bayan Baru.

Pemangku Ketua Cabang Bayan Baru (tengah: Sdr Tan Seng Kiat), dikanan: Senator Mustafa Kamal (naib ketua) & dikiri: Sdr M.N.Segaran (naib ketua).



Merujuk kepada pengumuman keluar parti Ahli Parlimen Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Mohamad Hashim yang juga merupakan bekas Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat Bayan Baru -

Angkatan Muda Keadilan Cabang Bayan Baru (AMKBB) memandang pengumuman keluar parti oleh Dato' Seri Zahrain Hashim sebagai tindakan yang memang telah dijangka. AMK Bayan Baru melihat ini sebagai proses pembersihan di dalam Parti Keadilan Rakyat.

Angkatan Muda Keadilan Cabang Bayan Baru (AMKBB) melihat keengganan beliau untuk bersama dalam merealisasikan kesepakatan yang dicapai dalam konvesyen Pakatan Rakyat di Shah Alam pada penghujung tahun 2009 tanda jelas beliau akan berpaling dari landasan perjuangan yang menjadikan agenda membela rakyat sebagai nawaitu utama, bukan agenda mengambil kesempatan dan bersikap oputunis. Tindakan beliau yang secara terus menggunakan saluran media serta secara terbuka mengkritik YAB Lim Guan Eng dan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat DS Anwar Ibrahim takkala negara dibayangi dengan kes fitnah liwat siri 2 menampakkan ada kepentingan terselindung cuba disenandungkan oleh beliau.


Angkatan Muda Keadilan Cabang Bayan Baru (AMKBB) hari ini juga menyatakan sokongan dan ketaatan yang kepada pucuk pimpinan parti, terutamanya YB Dato Seri Anwar Ibrahim dalam meneruskan agenda beliau membebaskan Malaysia dari kerakusan regim UMNO-Barisan Nasional dan dalam masa yang sama akan berjuang habis-habisan dengan semua rakan di dalam Pakatan Rakyat untuk memastikan beliau akan menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ke-7.


Angkatan Muda Keadilan Cabang Bayan Baru (AMKBB) juga menegaskan akan terus memberi sokongan kepada kepimpinan YAB Ketua Menteri Pulau Pinang yang dilihat berjaya membawa perubahan kepada kerajaan negeri dibawah pimpinan beliau melalui dasar Cekap-Akauntabiliti- Telus (CAT) yang dijuarai oleh Pakatan Rakyat di negeri ini.

Justeru dengan ini, Angkatan Muda Keadilan Bayan Baru (AMKBB) menegaskan yang kami tidak akan terbuai dengan falsafah perjuangan tanpa prinsip dan akan terus ke depan dalam memperjuangkan nasib masyarakat teramai. Perjuangan bermaruah akan terus dijunjung untuk memastikan rakyat Pulau Pinang dan Bayan Baru khususnya terus maju dibawah Kerajaan Pakatan Rakyat.


Angkatan Muda Keadilan Bayan Baru (AMKBB) mendesak agar Dato' Seri Zahrain agar melepaskan jawatan sebagai Ahli Parlimen Bayan Baru kerana kemenangan beliau adalah diatas usaha keras dan kerjasama jentera Pakatan Rakyat dan sokongan serta undi dari rakyat yang memilih Ahli Parlimen dari Parti Keadilan Rakyat, bukan Ahli Parlimen dari kalangan mereka yang mengelar diri mereka Bebas.




AHMAD AZRIZAL TAHIR


Ketua Angkatan Muda KeADILan

Cabang Bayan Baru (AMKBB)


12 hb Feb 2010


No comments:

Related Posts with Thumbnails